Translate

Pengikut

Monday, 15 April 2013

PUDING KASTARD

Assalamualaikum,
sape x tdo lagi.....cer angkat tangan sikit....hehhehe

mmmm....malam ni kita sembang pasal puding ni ya
yong buat semalam masa anak jiran sebelah kawen
bapa pengantin suka makan puding cocktail ni 
musim2 panas ni...hirup puding sejuk dari peti ais.....pengsan
hilang dahaganya

simple je puding ni
mula2 yong belajar buat puding ni masa hari raya lepas kawen 16thn dulu
pergi rumah sepupu abg,....dia jamu puding cocktail ni
terus la jatuh hati....
hilang malu jadi pengantin baru masa tu....terus tanya resepi
ya ampun....buruk perangai yg bermanfaat tu

hari ni kita kongsi kat sini pulak ya

PUDING COCKTAIL....my stail

1/ Puding kastard:___

1 c tepung kastard
3 c air
gula secukupnya

....campurkan semuanya
....kacau atas api sampai berkilat
....boleh guna apa jua acuan atau dulang yg suka ya
(yg ni yong guna acuan bentuk bunga ros)
....tuang bg sejuk

2/ Sosnya:___

1 tin susu cair
4 tin air
6 st tepung kastard
gula secukupnya
mix fruit
nata de coco

.....satukan air, susu cair, gula, air dr mix fruit dan tepung kastard
.....masak sampai cantik....x cair sangat...x pekat sangat
(agak2 ya kuahnya...kalau cair sangat x cantik....pekat x elok....sedang2 je)
....masukkan buah2 an....
....sejukkan dlm peti ais

____bila hidang, curahkan kuah ke atas puding kastard tadi

4 comments:

  1. must try recipe! gulpsss! mintak sebekas!!

    ReplyDelete
  2. hahaha....
    awak pun hebat sayang
    nak bagi pun dah habis
    buat je lah ya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MP3