Translate

Pengikut

Friday, 30 May 2014

PUREE KAMPUNG


assalamualaikum
selamat tengah hari semua
dah siap masak ke?
yong cuti masak hari ni
bukan sebab kenduri kendara tapi sebab dok sorang2 kat rumah ni
abang kerja
anak ada kat kampung

ini buat petang semalam masa hujan
biasa la kan perut mula la lapar
sangat mudah dan simple
sangat murah dan cepat
semua orang boleh buat yang pasti sgt jimat

PUREE KAMPUNG
(x ada resepi tepat ya)

tepung gandum
air
susu pekat manis
garam

...campur kan tepung, garam dan susu
...masukkan air sedikit demi sedikit
...uli hingga jadi doh macam roti canai
...jangan terlalu keras atau lembut
...terus bulat2kan ikut besar mana yg anda mahu
tutup dan biarkan sekurang2nya 1/2 jam
...kalau mahu terus but pun boleh tapi doh keras jadi x cantik
...sambil tu panaskan minyak
...golek seketul doh kedalam tepung
...gelekkan bagi nipis macam capati
...boleh terus goreng

...sedap dimakan dgn kari ataupun sambal sardin
...kalau x ada semua tu cicah susu pun sedap

5 comments:

  1. Assalamualaikum & salam perkenalan. Jemput singgah di blog http://www.kedaivitamin2u.blogspot.com. Di sini ada info supplement keluaran Shaklee

    Saya tak pernah lagi tengok resipi n rasa pun belum pernah.. boleh cuba :)

    ReplyDelete
  2. It is really a great post.so thanks to give us a important suggestion.
    Trebinje stan

    ReplyDelete
  3. nice post! first time i am going to bookmark post of any other person on my social accounts but i like this.
    Ivanica

    ReplyDelete
  4. Excellent topic i really appreciate this valuable information thanks
    Ivanica

    ReplyDelete
  5. Thank you so much for a well written, easy to understand article on this. It can get really confusing when trying to explain it – but you did a great job. Thank you!
    pediatric dentist in india

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MP3